Rangkaian Khidmat Awam Negeri Sarawak
A MONTHLY SUPPLEMENT OF RAKAN SARAWAK BULLETIN

(People, events, activities and programmes which make for a total quality-managed Sarawak Civil Service)

ISSN 1394-5726

 
   Online Publisher:
   
 
   Contents provided by:
   
 

  • Sarawak Anjur Persidangan Pengurusan Bencana Antarabangsa Ketiga

    Pembangunan dalam sektor ekonomi harus diseimbangkan dengan pengurusan alam sekitar bagi memastikan bencana yang mungkin berlaku daripada kecuaian dapat dielakkan. Inilah yang dapat disimpulkan daripada ucapan Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak, Datuk Amar Haji Abdul Aziz Haji Husain ketika merasmikan Persidangan Pengurusan Bencana Antarabangsa Ketiga di Kuching pada 5 Mei yang lalu.

  • "Berikan Perkhidmatan Yang Terbaik" - Dato Azman

    Kakitangan kerajaan disarankan untuk mengamalkan sikap berhemah tinggi serta memberikan perkhidmatan yang terbaik kepada pelanggan yang berurusan dengan mereka pada setiap masa kata Setiausaha Persekutuan Sarawak, Dato’ Azman Abdul Rashid.

    Persidangan Pegawai-pegawai Kanan Jabatan Pertanian Sarawak 2002

    Buat julung kali, Persidangan Pegawai-Pegawai Kanan Jabatan Pertanian yang diadakan pada 16 hingga 18 Mei yang lalu di Kuching, telah mengumpulkan Pegawai-Pegawai Penyelidik dan Pegawai-Pegawai Kanan Jabatan Pertanian dalam satu persidangan dan bukannya secara berasingan seperti sebelum ini.

  • First Counseling Conference in the Sarawak Civil Service Providing Best Service to the People of Sarawak

    The Personnel Support Programme Section of the Chief Minister's Department (CMD) organized the first counseling conference held at Wisma Bapa Malaysia Kuching recently. About 150 counseling officers from Kuching and Samarahan divisions shared their knowledge and experiences in handling counseling cases in the Sarawak Civil Service.

  • Agensi Kerajaan Negeri Akan Terbitkan Buku Panduan langkah Proaktif Ke arah Perkhidmatan Mesra Pelanggan

    Pada 24 Mei 2002 yang lalu, satu mesyuarat mengenai penyediaan buku panduan tentang tugas-tugas, prosedur dan proses kerja di kementerian, jabatan dan badan berkanun negeri telah diadakan. Mesyuarat ini telah dipengerusikan oleh YBhg. Datu Wilson Baya Dandot, Timbalan Setiausaha Kerajaan Negeri (Perancangan dan Pembangunan). Sebanyak 33 buah agensi Kerajaan Negeri telah menghadiri mesyuarat ini.

  • Bahagian Sri Aman Challenges and Prospects of Development & Administration

    The division of Sri Aman Division into Betong and Sri Aman Division will undoubtedly result in new challenges from a development planning perspectives.

  • Skim Latihan Bagi Bekas Kakitangan Awam Perlu Dimanfaatkan

    Bekas kakitangan awam di negeri ini perlu merancang masa depan mereka dengan menyertai skim-skim latihan dan program yang ditaja oleh kerajaan untuk meningkatkan taraf sosio-ekonomi mereka selepas bersara daripada perkhidmatan. Langkah pertama yang perlu dilakukan oleh mereka ialah dengan mendaftar dalam mana-mana persatuan yang berkaitan seperti PESARA (Persatuan Pesara Kerajaan Sarawak).

  • Majlis Daerah Kapit Anjurkan Kempen Kebersihan di Sungai Asap, Belaga

    Majlis Daerah Kapit telah menganjurkan kempen kebersihan di Rumah Batang Langat, di Sungai Asap iaitu salah sebuah kawasan penempatan semula berikutan pelaksanaan projek Hidro Elektrik Bakun di Belaga, baru-baru ini. Kempen kebersihan gotong- royong itu disertai oleh kira-kira 24 orang ahli majlis (kaunselor) daerah itu yang turut disusuli dengan upacara menanam 100 pokok dan lawatan ke beberapa buah rumah panjang dan skim penempatan Sungai Asap.

  • Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak di Kapit

    Pengiktirafan terhadap jasa pendidik melalui Sambutan Perayaan Hari Guru baru-baru ini, membuktikan kerajaan sentiasa memberikan penekanan terhadap pengorbanan guru dalam mendidik anak bangsa. Pada tahun ini, Bahagian Kapit telah diberi penghormatan untuk menjadi tuan rumah bagi Sambutan Perayaan Hari Guru Peringkat Negeri Sarawak pada 22 Mei 2002.

  •  
     



    Special Focus | News | Teamwork | Sports & Recreation | Know Your Sub-District | Agensi & Anda | Recognising Service Provider | Quality Management


    Main Page | Archives: 2007: December 2007 | November 2007 | October 2007 | September 2007 | August 2007 | July 2007 | June 2007 | May 2007 | April 2007 | March 2007 | February 2007 | January 2007

    2006: September 2006 - November 2006 | June 2006 - August 2006 | May 2006 | April 2006 | March 2006 | February 2006 | January 2006

    2005: December 2005 | November 2005 | October 2005 | September 2005 | August 2005 | July 2005 | June 2005 | May 2005 | April 2005 | March 2005 | February 2005 | January 2005

    2004: December 2004 | Sept 2004 - Nov 2004 | June 2004 - August 2004 | May 2004 | April 2004 | March 2004 | February 2004 | January 2004

    2003: December 2003 | November 2003 | October 2003 | September 2003 | August 2003 | July 2003 | June 2003 | May 2003 | April 2003 | March 2003 | February 2003 | January 2003

    2002: December 2002 | November 2002 | October 2002 | September 2002 | August 2002 | July 2002 | June 2002 | May 2002 | April 2002 | March 2002 | February 2002 | January 2002

    2001: December 2001 | November 2001 | October 2001 | September 2001 | August 2001 | July 2001 | June 2001 | May 2001 | April 2001 | March 2001 | February 2001 | January 2001

    2000: December 2000 | November 2000 | October 2000 | September 2000 | August 2000 | July 2000 | June 2000 | May 2000 | April 2000 | March 2000 | February 2000 | January 2000

    1999: December 1999 | November 1999 | October 1999 | September 1999 | August 1999 | July 1999 | June 1999 | May 1999 | April 1999 | March 1999 | February 1999 | January 1999

    1998: December 1998 | November 1998 | October 1998 | September 1998 | August 1998 | July 1998 | June 1998 | May 1998 | April 1998 | March 1998 | February 1998 | January 1998